Sutasz i archeologia

13:22:00

             Dzisiaj wpis z rodzaju 2 w 1 :)) Zacznę jednak od początku - moje 10-letnie dziecię od najmłodszych lat interesuje się historią i archeologią. Jeździmy i zwiedzamy różne ciekawe miejsca. Oczywiście, mam świadomość, iż fascynacja dziecięcia jest tylko fascynacją, ale na ile mogę, na tyle pomagam ją rozwijać.
     Z każdej podróży przywozimy zdjęcia i wspomnienia, które utrwalamy w scrapowych albumach własnoręcznie robionych, klejonych, wycinanych, ale o tym może innym razem...
Na prośbę syna zrobiłam zawieszkę na drzwi, żeby nie było wątpliwości, co jest jego pasją.

Na tekturce przykleiłam kilka warstw m.in. zadrukowanego staroegipską mapą papieru, barwionej herbatą gazy, organzy i serc - filcowego, które przeszyłam maszyną i papierowych...Całość przewiązałam sznurkiem, dodałam napis "I love archeology", dorzuciłam guziczek i zawieszka w dawnym stylu gotowa. Dziecięciu się podoba, z czego się cieszę:))
         Kilka dni temu skomentowałam post z przepiękną sutaszową zawieszką na blogu do mordoru w lewo. Blog prowadzą absolwentki archeologii - Mo i Izu. Dziewczyny spontanicznie postanowiły nagrodzić kogoś z komentujących i akurat szczęśliwy los padł na mnie:) Dzisiaj otrzymałam piękny sutaszowy wisior w cudownych brązach, za który serdecznie dziękuję!
Opis wisioru i inne przepiękne i oryginalne prace wykonane różnymi technikami znajdziecie -tutaj na blogu Mo i Izu:)
Ostatnie zdjęcie ma symboliczny wydźwięk dotyczący sutaszowych pasji dziewczyn po archeologii i archeologicznej fascynacji mojego dziecięcia:)
Pozdrawiam:)





Przeczytaj także

36 komentarze

  1. Wisior rzeczywiscie jest przecudny, patrze moje dziecie tez w podobnym wieku i o podobnych zainteresowaniach. Pozdrawiam serdecznie Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dziecię z zainteresowaniem podczytywało Twój tekst o Napoleonie i Paryżu. Czekamy na inne paryskie ciekawostki :) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  2. Świetnie przemyślana zawieszka :) Wisior jest zjawiskowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie i pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Super spersonalizowana zawieszka. Dziecię powinno się poczuć jak poszukiwacz skarbów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, fazę latania z wykrywaczem po ogródku dziadków już mamy za sobą:)) Pozdrawiam ślicznie:)

      Usuń
  4. Zrobiłaś swietną zawieszkę. Rozumiem pasje twojego syna, gdyż sama uwielbiam archeologię. Oglądam wszystkie programy historyczne. Najbardziej jednak lubie o Egipcie, Grecji i Peru. Gratuluje prezentu. Widać masz duzo szczęścia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubimy programy historyczne, a Peru jest na naszej liście do zwiedzania, ale na razie jesteśmy na etapie gromadzenia funduszy:) Chyba faktycznie mam szczęście:) Dziękuję ślicznie i pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Anetko, gratuluję wisiorka sutaszowego. Jest piękny.
    Dziecię ma szczególne zainteresowania, jak na 10-cio latka, ale pielęgnuj tę jego pasję, bo warto.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa:) Wisior jest naprawdę cudowny - podziwiam pracę dziewczyn. Też uważam, że dobrze, gdy dziecko ma jakieś zainteresowania:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  6. Szczęściara z Ciebie :) Piękny prezent. Bardzo mi siw podobaja te sutaszowe wytwory ;) Zawieszka tez super, taka stylowa:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również podobają się sutaszowe cudeńka, tym bardziej że nie znam tej techniki. Dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Ale się świetnie złożyło - pasje i wisior :)
    Zawsze pod dużym wrażeniem jestem, gdy spotykam ludzi z pasją. A dziecko z pasją - tym bardziej.
    Żadne z moich nie czuje inklinacji w tym kierunku - starszy boi się szkieletów, dlatego wszelkie muzea, gdzie takowe się znajdują, zwiedza z zasłoniętymi oczami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) A moje dziecię rozpaczało, gdy dowiedziało się, że zamiast kaplicy czaszek w Czermnej zwiedzą Sanktuarium w Wambierzycach... Pielęgnujemy tę pasję, ale mam świadomość, że któregoś dnia może ją porzucić. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  8. Zainteresowania dzieciątka, szczególnie takie, jak najbardziej należy potrzymywać. Często z takich dziecięcych pasji rodzi się najprawdziwsza wiedza i fachowość. Wisior przecudnej urody. Gratulacje. Pozdrawiam ciepluteńko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haniu - masz rację. Te zainteresowania od najmłodszych lat bywają najtrwalsze, choć z drugiej strony wiem, że któregoś pięknego dnia dziecię może porzucić swoją pasję... Dziękuję i pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  9. Wisior jest przepiękny...albumy również cudne :) zapraszam na swojego bloga :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajnie, że Syn ma zainteresowania i nawet jak z czasem przeminą to wiele z nich zostanie. A zawieszka bardzo w temacie. Fajnie wyszła. Nagrody serdecznie gratuluję, zwłaszcza że mam od dziewcząt kolczyki. Sutasz to piękna technika. Też trzeba się jej nauczyć :-)
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie:) Bardzo podobają mi się sutaszowe ozdoby, więc ucieszyłam się z nagrody. A zawieszka to taki mały spontan:)) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  11. Pasję u syna rozwijaj ,często tym z dzieciństwa jesteśmy najwierniejsi :)
    A wisiora tak po ludzku zazdroszczę :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak w ramach rozwijania zainteresowań syn wczoraj w szkole dostał książkę o tajemnicach historycznych Polski, z której bardzo się ucieszył:) Wisior faktycznie jest piękny. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  12. Pamiętam jak na fali "Indiany Jonesa" chciałam zostać archeologiem... :)))
    Bardzo ładna zawieszka na drzwi, podobnie jak sutaszowy wisior :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Indiana Jones to nasz kultowy bohater :)) Dziękuję ślicznie i pozdrawiam:)

      Usuń
  13. wisior przecudny, zazdroszczę :D
    a zainteresowania czasem zostają i zmieniają się w zawód :)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenia 10-latka zmieniają się jak w kalejdoskopie, ale czasami tak bywa, że zainteresowania z dzieciństwa stają się zawodem. Wisior faktycznie jest cudowny:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  14. :) bardzo miło i zgrabnie Ci to wyszło i chwiali się synowi, że ma taką niecodzienną jak na dziesięciolatka pasję w świecie dzieci przyklejonych do gier komputerowych zapatrzonych w najnowsze gadżety miło jest wiedzieć, że istnieją dzieci, które lubią poszukiwać i poznawać skarby historii :) Mam nadzieję, że ta pasja mi pozostanie i kiedyś stanie się znawcą tematu w swoim ulubionym temacie. Gratuluję prezentu :) i przyklaskiwuję Twojemu pomysłowi ku chwalę pasii synka :) Jak dobrze, że mam taką cudowną mamę, która jest mu wierna i wspiera jego zainteresowania nie mówiąc mu, żeby uczył matematyki i "poważnymi" rzeczami ;) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa:) Wojtek lubi grać w gry komputerowe, ale są to gry z epoki lub poszukiwania skarbów itp... Czasami gdy jesteśmy na jakimś zwiedzaniu, ludzie myślą, że jestem nauczycielką historii i dlatego synuś też jest taki "historyczny":))) Wisior jest cudowny i podziwiam go bardzo, bo z sutaszem nie miałam nigdy nic do czynienia. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  15. Jedna z lepszych gier historyczny na kompa http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=14625 Civilization, grałam osobiście :) Co ważniejsze jest wersja gry planszowej Cywilizacja (http://www.rebel.pl/product.php/1,302/20789/Sid-Meier-s-Civilization-Gra-Planszowa.html) mamy ją razem z dodatkami dwoma, które wyszły jest niesamowita, może jeszcze nie teraz ale jak trochę podrośnie jeśli lubi takie klimaty to z całego serca polecam. To jedna z moich ulubionych gier planszowych dużego formatu ;) No bo wiesz my prawie trzydzieści lat mamy, a nie ma lepszych gier jak planszówki :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za namiary:) Zaraz sobie obejrzę i jedną, i drugą:) Właśnie na pintreście widziałam serweteczkę, którą przypięłaś, też ją przypięłam, choć jestem kompletnym antytalenciem szydełkowym. Będę na nią zerkać i się mobilizować do nauki:))) Miłej niedzieli:)

      Usuń
    2. Potrafię szydełkować, to była jedna z pierwszych technik jakie mi się spodobały ale jest tyle rzeczy tyle pomysłów, które chciałabym zrobić, że najzwyczajniej brakuje czasu na wszystko i tylko czasem udaje się znaleźć nowy wzór i zostawić go sobie na później z obietnicą, że może kiedyś. Uwielbiam Pinterest :) jestem troszkę od niego uzależniona ;) Teraz kiedy jestem w domu i większość czasu uczę, szukam pracy ;/ (masakra, bardzo trudno o to po mimo praktycznych studiów), sprzątam w domku mogę sobie podziergać podłubać. Na studiach, kiedy mieszkałam w domu rodzinnym na dłuższą metę nie było to mile widziane, bo przecież są ważniejsze sprawy, niż pasja dłubania... Lada chwila mogę znaleźć pracę i tego czasu będzie jeszcze mniej ale póki co dzięki temu że mogę trochę podłubać i mam co robić nie popadam w absowencką deprechę :P

      Usuń
    3. Nie popadaj w absolwencką depresję:) Trzymam kciuki za szybkie znalezienie pracy, bo jest to ważne choćby dla lepszego samopoczucia i poczucia własnej wartości, a finansach to w ogóle nie wspominam...Ja niby umiem na szydełku robić, ale robótka w moich rękach jest zupełnie nieprzewidywalna, bo albo wychodzi falbana, albo berecik - rzadko kiedy pojawia się idealny równiutki okrąg:))) Pintrest jest fajny - dla mnie jest źródłem kreatywnej inspiracji. Miłego dnia:)

      Usuń
  16. Bardzo podoba mi się zawieszka. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Będąc małą dziewczynką byłam zakochana w Indiana Jones....obudziły się we mnie wspomnienia :)
    Zawieszka piękna,klimatyczna,od razu wiadomo o co chodzi :) Gratuluje szczęścia,wisior jest cudny ♥
    Pozdrawiam cieplutko ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Indiana Jones to kultowa postać - też lubimy filmy o nim i zawsze budzą w nas emocje:) Dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam:)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie:)

Popularne posty

Liebster Blog Award

Znalezione obrazy dla zapytania liebster blog award