Herbaciane róże...

08:29:00

       Rzadko pokazuję swoje obrazy, bo jestem totalną amatorką w  kwestii malarskiej-  w sensie wykształcenia, ale z drugiej strony skoro sprawia mi to przyjemność, to dlaczego miałabym nie malować...Dlatego proszę o wyrozumiałość:))
Obraz, który przedstawię pochodzi z serii różanej - były różne róże i w różnych kolorach w tym klasyczne pąsowe, jednak ten jest mi szczególnie bliski i został ze mną:)


Obraz namalowany jest na zagruntowanym podobraziu farbami olejnymi i zawerniksowany.
Kolorystyka jest nieco inna niż na zdjęciach - jest ciepła, ale nieco bardziej wyblakła (chyba...).
Wiadomo obraz nie powstał wczoraj, czy przedwczoraj...  I długo się zastanawiałam, czy jest zgodny z regulaminem zabawy u MałejGosi, ale stwierdziłam, że obraz w sensie formalnym jest  przedmiotem, ręcznie i samodzielnie wykonanym , więc chyba się kwalifikuje, ale w razie czego proszę organizatorkę o rozstrzygnięcie moich wątpliwości.


Tu obraz w całości - widać obrusiki, które bardzo lubię malować przy martwych naturach. To taka maniera obrusowa:)) A teraz kilka szczegółów:

 
Herbaciane róże, jak widać, są dorodne, pełne, nieco przejrzałe, bo opadają płatki, ale pączki mają się jeszcze całkiem dobrze...



Lubię malować stosując impasty, czyli nakładam grube warstwy farby szpachelką i "rozmazuję" je. Potem dorabiam detale:)) Tło, niestety, było nałożone dwukrotnie grubym pędzlem, bo nie mogłam trafić w odcień, który zgrałby się z resztą malowidła:))


Ostatni rzut oka na środkowy fragment. Obecnie maluję według techniki australijskiego malarza Roberta Boslera i jestem bardzo zadowolona z efektów, choć są to częściej krajobrazy niż martwe natury.
Praca wędruje na wyzwanie u Gosi z bloga Wytwórnia MałejGosi

A tak w ogóle doszłam do wniosku, że nie potrafię zrobić dobrej fotografii, która oddałaby rzeczywiste kolory szczególnie zawerniksowanych przedmiotów.

                                     Róże wezmą również udział w linkowym party u Diany:

Pozdrawiam:)

Przeczytaj także

26 komentarze

  1. Jejciu jak ja Ci zazdroszczę ,też bym chciała tak malować .
    Cudne te róże ,obrus tak pięknie współgra z całością .
    Powodzenia w wyzwaniu
    Pozdrawiam :

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie:) Cieszę się, że Ci się podobają moje róże, choć do natury im daleko... Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Bardzo ładne różyczki :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  3. Namalowałaś go sama, więc jak najbardziej może wziąć udział w zabawie;)
    A co do samego obrazu, to zazdroszczę Ci takiego talentu, jest cudny!
    I fajne zmiany na blogu zrobiłaś;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie za miłe słowa:) Lubię te blogowe zmiany, bo sama zmieniam szablony i grzebię w kodzie, ale nigdy nie wiem na 100% co z tego grzebania wyniknie... Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Fajne te rozyczki :) Na olejnych farbach sie kompletnie nie znam... tym bardziej podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie akwarele są dość skomplikowane, ale myślę, że to kwestia techniki, a nie samego malowania...Farby olejne lubię, ale to długie schnięcie (szczególnie przy impastach) jest trochę wyczerpujące:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. jaki piękny obraz, gratuluję talentu:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Obraz jest cudowny, jestem naprawdę pod dużym wrażeniem. Nigdy nie miałam okazji malować farbami olejnymi, ostatnio preferuje farby akrylowe. No cóż, jeszcze wszystko przede mną.... Jeszcze raz ukłony pełne podziwu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie:) Lubię i farby olejne, i akrylowe. Każde mają swoje plusy i minusy:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Powodzenia w wyzwaniu. jako zupełny laik, który pędzla nie dotknął, mogę napisać - bardzo, bardzo mi się podoba. I kolorystyka obrazu, i kompozycja, i wykonanie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie za miłe słowa:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Śliczny obraz w pięknych kolorach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Pozdrawiam ślicznie:)

      Usuń
  10. Kocham róże dlatego miło mi patrzyć na tak pięknie przedstawione . Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  11. To świetne, że lubisz malować i maluj jak najwięcej - nie szkoła robi mistrza, a talent i praca, która doskonali pędzel z każdym jego ruchem na płótnie. Olej nie należy do najłatwiejszych, a Ty fajnie sobie z nim radzisz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe i prawdziwe słowa - są dla mnie ważne:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Wspaniały , widać sprawną dłoń i wyobraźnie , pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa:) Udanego weekendu:)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie:)

Popularne posty

Liebster Blog Award

Znalezione obrazy dla zapytania liebster blog award