Maupa, Larwa i inne dziwadła

21:55:00


        Zamierzam dołączyć do grupy "Wspólne czytanie i dzierganie", więc będę miała dodatkową zachętę do częstszego sięgania po druty:) Niestety, szydełko w moich rękach staje się całkowicie nieprzewidywalne - tam, gdzie ma być prosto, wychodzi piękna falbanka, a tam gdzie powinna być falbanka pojawia się śliczny berecik... Nie będę się rozczulać nad swoim brakiem szydełkowych umiejętności, może kiedyś uda mi się zrobić coś w 100% zgodnego z opisem, bo jak na razie to uskuteczniam jakąś "wielką improwizację" szydełkową...
Właśnie zaczęłam chustę na drutach z bawełny o szaroniebieskim odcieniu. Wzór i pomysł pochodzi z bloga  Moje szydełkowe przygody.
        Czytam, bo lubię i chyba powinnam  zrobić spis książek przeczytanych od początku roku, bo mam ich już ponad 20:)
Dzisiaj chciałabym Was zachęcić do sięgnięcia po książkę Agnieszki Krawczyk "Napisz na priv". Napiszę naprawdę krótką recenzję - nie pamiętam, kiedy płakałam prawie ciągłym płaczem  nad książką... Płakałam jak bóbr...ale ze śmiechu. Mąż, dziecię i pies patrzyli z dużą dozą dezaprobaty, słuchając tych szlochów, spazmów , chichotów i radosnych rechotów. Wreszcie zażądali, aby poczytać im na głos... No cóż, trafiliśmy akurat na fragment raczej nie przeznaczony dla usząt dziesięcioletniego chłopięcia:)))
Bohaterką jest Laura z wykształcenia historyk sztuki, pracująca tymczasowo na pełnym etacie mamy niemowlaka. Jednak daleko jej do etosu Matki-Polki, nie daje się zwariować kupkom, zupkom i pieluchom. Odskocznią od domowej rzeczywistości jest przesiadywanie bohaterki  na internetowych forach dla młodych mam i innych osób spragnionych porad wszelkiego rodzaju, bo przecież "forum uczy, forum radzi, forum nigdy cię nie zdradzi"... Wątki na forum mogą przyprawić o ataki śmiechu, poczynając od  lewatywy u świnki morskiej, przez fryzurki intymne, balsamy brązujące, schizy ciążowe, laktacje, wybuchające obiady, okulary przeciwsłoneczne dla niemowląt, po seks astralny :)))
I wierzcie, nawet jeśli coś brzmi całkowicie normalnie i naturalnie, na forum nabiera całkiem nowego znaczenia, które może przyprawić o palpitacje serca zwykłego człowieka...
Laura ma także znajomych w realu, ale są oni jeszcze bardziej niezwykli i intrygujący niż ci wirtualni. Mąż i rodzona siostra Laury, czyli Larwa, idealnie dopełniają  kolorytu  barwnej gromadki otaczającej bohaterkę. A  jej synuś  z lubością powtarza słowo "Maupa", wzbudzając powszechną konsternację, a  czasami i oburzenie, bo cóż za matka uczy dziecięcia takich słów już od najmłodszych lat...
       Autorka Agnieszka Krawczyk - absolwentka filologii polskiej na UJ - napisała powieść zabawną,  pełną humoru, skrzącą się rewelacyjnym komizmem słownym.
Jeden z rozdziałów nosi tytuł  "Jak się weselić? Poradnik dla początkujących"  i tak należy traktować całą powieść, którą szczególnie polecam osobom cierpiącym na chwilowy brak radości, beztroski i śmiechu w życiu.

Pozdrawiam

Przeczytaj także

15 komentarze

  1. Rety ja też mam tyle zaległych książek, teraz to już chyba tego nie nadrobię :)) chusta jest super, tak za mną chodzi by zrobić dla córki kocyk w różowych kolorach, ale jak na razie zbieram różową włóczkę, może do jesieni w końcu uda mi się zacząć :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł na kocyk dla córci:) W swoim czasie wyprodukowałam na drutach niebieską narzutę, ale było to dość pracochłonne...A książki ostatnio dobieram takie na poprawę nastroju, czyli mówiąc krótko -mają być w miarę radosne, optymistyczne i mało dołujące:) Pozdrawiam ślicznie:)

      Usuń
  2. ksiązkę sobie dopisalam, chusta zapowiada się interesujaco. ładny kolor wybrałas !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książkę naprawdę polecam:) Dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Super, ze sie dolaczylas do mojego wspolnego dziergania :) Chusta swietnie Ci idzie :) Ja mam odwrotnie niz t y- na drutach musze sie ogromnie starac, zeby sie nie pomylic, a szydelko idzie mi, jak z platka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Banerek zainstalowany i pomalutku działamy:) Mam cieńszą bawełnę, więc moje romby będą mniejsze, ale damy radę:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Witam imienniczkę w WDiC i dziękuję za wizytę u mnie. Chusta już mi się podoba, bo szary to jeden z moich ulubionych kolorów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również witam i dziękuję za odwiedziny:) Dzisiaj byłam o krok za Tobą na kilku blogach - zabawnie wyglądały dwie Annette-Anetty pod rząd:) Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Czasami to ja jestem kilka kroków za Tobą i powiem Ci, że podoba mi się takie sąsiedztwo.

      Usuń
  5. Chusta zapowiada się przepięknie, a do książki mnie bardzo, bardzo zachęciłaś. Dopisuję do listy lektur.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książkę polecam z czystym sumieniem:) Jadę z tą chustą, słuchając audiobooka, bo kupiłam kilka całkiem ciekawych. Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. To musi być super książka. Dodaję do listy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę jest zabawna i szczerze ją polecam:)

      Usuń
  7. Muszę koniecznie przeczytać tę książkę, przyda mi się duża dawka śmiechu ;-)
    Bardzo się cieszę, że przyłączyłaś się do wspólnej zabawy. Zapraszam częściej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że będę częstym gościem na Twoim blogu i w grupie czytelniczej:) Dziękuję i pozdrawiam:)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie:)

Popularne posty

Liebster Blog Award

Znalezione obrazy dla zapytania liebster blog award